AWAS! BAHAYA SIS 9 : Disebalik Muktamar PAS

on Selasa, 6 Oktober 2009

Di Sebalik Muktamar PAS-Usul Pengharaman SIS

Salam,

sekadar meluahkan rasa kecewa kepada kondisi sekarang. PKR dan DAP menghentam PAS kerana usul yang telah diluluskan dalam PENGHARAMAN Sister In Islam (SIS). Pada pendapat saya, sepatutnya DAP dan PKR dalam Pakatan Rakyat tidak perlu campur tangan sebarang usul yang dibentangkan dalam muktamar PAS baru-baru ini. Kerana ia melibatkan 'internal management' PAS. Mungkin selepas ini barulah dalam syura Pakatan Rakyat, usul yang akan dibawa oleh PAS dibincang semula dengan bersama-sama secara telus dan komprehensif.

Tegasnya di sini, SIS sepatutnya di HARAM kan. Saudara/saudari boleh melihat sendiri gerakan SIS ini yang terlalu LIBERAL dalam memperlekehkan syariah Allah dalam banyak soal terutama penutupan aurat, kesamarataan gender dan bab kekeluargaan islam. Saya mendapat sumber ini daripada temubual Lim Guan Eng semasa Buletin Utama TV3 td (8 jun 2009) dan STAR ONLINE (http://thestar. com.my/news/ story.asp? file=/2009/ 6/8/nation/ 4070007&sec= nation)

Isu pengHARAMan SIS oleh PAS bukan bertujuan kepentingan politik tetapi menjernihkan kekeliruan sesetengah pihak terhadap syariah islam yang sebenar. Golongan bukan Islam diharapkan agar tidak masuk campur. Ia bukan menghalang kebebasan bersuara tetapi lebih menjaga kesucian Islam itu daripada dilacurkan oleh orang Islam sendiri yang sentiasa bersangka buruk pada arahan Tuhan mereka. PKR dan DAP, jangan bermain api. Ia merugikan Pakatan Rakyat itu sendiri.

Mohd Izzuddin
Aktivis SPAQ, Pulau Pinang

0 ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger

Bacaan Al-Quran

Listen to Quran