Jangan Takut H1N1

on Jumaat, 14 Ogos 2009

Semalam aku mula rasa nak demam. Tekak sakit. Makan Strepsil pun tak menghilangkan sakit tekak tu. Meeting pula dari jam 11.00 pagi habis jam 4.00 ptg. (Gila punya meeting!). Perut lapar dan tak solat zohor lagi. Chairman org KL boleh la buat jamak takhir (Mak aku kata jamak tak yah). Hmm. Batuk jangan cakap lah. Kong sana kong sini. Rimas aku. sakit dada pulak tu.

Petang masa balik tu, malam tu terus ke Klinik. Sakit tak tahan dah. Lagi satu risau anak berjangkit. Sebelum ni wife aku pun demam, batuk. Aku pulak kali ni. Masa jumpa Doktor tu, dia kata dulu pernah dia hantar pesakit H1N1 ke hospital. Tapi pesakit tu kabo kat doktor tu, hospital suruh balik rumah coz kat hospital ni ambil pesakit yang kronik sahaja. Lebih tepat KALAU DAH NAK MATI, MARI DATANG HOSPITAL". Itu polisi pihak hospital yang aku nampak sekarang ni. @#$$%%^^&** Kata aku dalam hati. Lagi satu doktor tu ada tunjuk aku satu alat pengukur H1N1. Katanya nak cuba ke, mahal ni. Malas aaa.. Aku buat rawatan biasa ni pun dah kena RM70. Terfikir aku orang miskin kallau sakit mcm mana. Zaman sekarang kesihatan adalah aset yang tiada nilainya.

Apapun aku nekad, kalau kena H1N1 pun jangan gi hospital la. Samada kena H1N1 atau tidak, kalau sayang anak-anak dan ahli keluarga serta masyarakat keliling, kita buat je langkah kuarantin. Sediakan satu bilik khas. Jangan berhubung dengan isteri atau anak. Duduk je dalam bilik tu diam-diam. Gunakan alat penutup mulut walaupun anda dirumah. Kalau mengadu kat kerajaan pun, kerajaan bukan leh buat apa. Maknanya "MARI TUKAR KERAJAAN Be End". Lepas ni nak gi solat jumaat. Pakai topeng mulut la, walaupun kita nampak ganjil. Ini semua bertitik tolak atas sebab "AKU SAYANG FAMILI".

Pesan aku pada semua. jangan lupa buat wasiat...He he he

0 ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger

Bacaan Al-Quran

Listen to Quran